Til indhold
Fri fragt over 499,- Levering 1-3 hverdage - Bestil online - Afhent og byt i butik.
Fri fragt over 499,- Levering 1-3 hverdage - Bestil online - Afhent og byt i butik.

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Boligkram ApS
Rødovre Centrum 1C, st. 132.
2610 Rødovre
CVR nr.: 41489308
Telefon: +45 40 52 36 41
Email: kundeservice@boligkram.dk

Forbehold og prisfejl
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom og hvad vi kan gøre i sagen - f.eks. give dig pengene tilbage eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Betaling
Boligkram ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay,  Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. 

Levering
Boligkram ApS bestræber sig på at sende ordre indgået inden kl. 11 samme dag (lidt længere tid, hvis varen er udsolgt eller lignende), ordre herefter bestræbes på at sendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. til 59 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Dine varer sendes med GLS enten til pakkeshop eller hjemmelevering.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Boligkram ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Har du en reklamation, bedes du skrive til kundeservice@boligkram.dk, så hjælper vi dig videre med din reklamation derfra.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Boligkram ApS
Rødovre Centrum 1C, st. 132.
2610 Rødovre

Reklamationer kan også indleveres i vores fysiske butik på den følgende adresse

Rødovre Isenkram
Rødovre Centrum 1C, st. 132
2610 Rødovre

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret
Der gives 30 dages fuld returret på varer købt i vores webshop

Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 dage efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Ønsker du at sende varen retur til os bedes du bruge vores returportal på følgende link: https://return.shipmondo.com/returboligkram
Her vil du blive guidet igennem køb af fragtlabel mm. Alternativt kan du selv forestå fragten og benytte vores standardfortrydelsesformular:

Varerne skal sendes til:

Boligkram ApS
Rødovre Centrum 1C, st. 132.
2610 Rødovre


Returvarer kan også indleveres i vores fysiske butik på den følgende adresse
Rødovre Isenkram
Rødovre Centrum 1C, st. 132
2610 Rødovre

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Afhentning i butik 
På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.

Vores fysiske butik kan besøges på følgende adresse:
Rødovre Isenkram
Rødovre Centrum 1C, st. 132.
2610 Rødovre

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Boligkram ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@boligkram.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Boligkram.dk v/ Boligkram ApS
Rødovre Centrum 1C, st. 132.
2610 Rødovre
E-mail: kundeservice@boligkram.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________________

Bestilt den: __________________________     Modtaget den:   _____________________________

Forbrugerens navn:  _______________________________________________________________

Forbrugerens adresse:    ____________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _____________________________________      Dato:   _____________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13-06-2022